Już jest! Dla wszystkich miłośników gier lekkich, ale skłaniających szare komórki do małej gimnastyki. Dla wszystkich, którzy lubią szybkie rozgrywki i szpiegowskie klimaty. Dla wszystkich… po prostu dla wszystkich! Kryptos w nowych szatach!

Pudełko, które będziesz trzymać w dłoniach skrywa ważne tajemnice: klucze do szyfrów, wskazówki i ukryte wiadomości. Złam szyfr zanim zrobią to Twoi przeciwnicy! Gra Kryptos pozwoli Ci wcielić się w rolę kryptologa, którego zadaniem jest rozszyfrowanie tajnych kodów. Myśl, planuj i analizuj, ale nie trać czasu, bo przeciwnicy bez skrupułów wykorzystają każdą pomyłkę!

Nie ma takiej osoby w armii, która byłaby traktowana z większą troską niż szpieg; nie ma nikogo, kto byłby szczodrzej wynagradzany niż szpieg; żadne inne działania nie mogą już być owiane większą tajemnicą niż działania wywiadu.
– Sun Tzu, Sztuka Wojny

Informacja jest najcenniejszą bronią w arsenale każdej armii. Wiedza o planowanych działaniach przeciwnika i poznanie jego słabości jest kluczem do zwycięstwa w trakcie konfliktu, a zdobywanie istotnych informacji jest zadaniem wywiadu. W Waszych rekach spoczywają teraz klucze oraz informacje, które umożliwia Wam odszyfrowanie tajnych wiadomości i zdobycie bezcennej wiedzy – ale spiszcie się, aby zdążyć zanim kody zostaną złamane przez konkurentów.

W grze „Kryptos” będziecie mogli wziąć bezpośredni udział w wyścigu wywiadów próbując odszyfrować wrogie wiadomości. Zwycięży ta osoba, która za poprawne odszyfrowanie wiadomości przeciwników zdobędzie co najmniej 15 punktów.

Gra znalazła się w Top 10 Deduction Games znanych vlogerów z Dice Tower, a w światowym rankingu Board Game Geek uzyskała ocenę 6,6.
Piotr Siłka z poczuciem humoru opowiada o projektowaniu gry „Kryptos” na stronie Game Fanatic:
„Niesiony chęcią pomocy w krzewieniu niezbędnych umiejętności dedukcyjnych w społeczeństwie i wychowaniu kolejnego pokolenia kryptologów postanowiłem stworzyć edukacyjne narzędzie, które pozwoli rozwijać te umiejętności wśród naszych obywateli. Zainspirowany dobrym wzorcami zachodnimi przystąpiłem do procesu projektowania wraz z członkami tajnego stowarzyszenia Monsoon Group. Od początku chciałem stworzyć prostą grę opartą na kartach, dzięki czemu zostaną zmniejszone koszty produkcji, a co za tym idzie, będzie ona dostępna szerszemu gronu odbiorców. W swej naiwności myślałem, że na samych kartach się skończy.”